Wójt Gminy Podgórzyn informuje, że Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu, ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie przedsięwzięcia związanego z realizacją gminnych programów usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na rok 2025.
Prosimy właściciel nieruchomości zainteresowanych w/w zadaniem dot. unieszkodliwienia i transportu azbestu, o przedłożenie do Urzędu Gminy Podgórzyn, w nieprzekraczalnym terminie do dnia 14 marca 2025 r. niezbędnych dokumentów w tym zakresie, wynikających z Zarządzenia Wójta Gminy Podgórzyn w sprawie regulaminu udzielania dofinansowania do usuwania wyrobów zawierających azbest, wytycznych WFOŚiGW oraz Zarządu Powiatu Karkonoskiego tj. :
- wniosek o udzielenie dofinansowania;
- dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku współwłaścicieli zgodę wszystkich pozostałych właścicieli na realizację zadania;
- klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych;
- oświadczenie o odpowiedzialności karnej.
- oświadczenie o korzystaniu/niekorzystaniu* z pomocy publicznej de mini mis.
- informację o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania;
- oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest;
- dokumentację fotograficzną składowanego azbestu na terenie nieruchomości;
Wniosek złożony bez wymaganych dokumentów, będzie skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.
Dofinansowanie do usuwania azbestu będzie przyznawane według kolejności wpływających wniosków, spełniających wymogi formalne do wyczerpania limitu środków finansowych przeznaczonych na ten cel.
Realizacja zadania odbywać się będzie na podstawie umowy zawartej przez Gminę z wykonawcą usługi, wyłonionym zgodnie z Prawem Zamówień Publicznych.
Ponadto informuję, że w przypadku odstąpienia WFOŚiGW od realizacji w/w przedsięwzięcia lub niezakwalifikowania się gminy do w/w dofinansowania, powyższe zadanie nie będzie realizowane przez Wójt Gminy Podgórzyn.